Muro, Santa Margalida, Sa Pobla, Artà, Pollença. Què els pasa?

En aquests pobles, les accions ALFIN brillen per la seva absència. És possible que els manqui realitzar un projecte d'alfabetització informacional.
Ara es detallarà a grans trets el punt de partida per a realitzar un projecte de centre (extret de l'assignatura de Pedagogia Informacional del Curs d'Informadors Joves):


El servei deu ser un lloc atractiu i interactiu. Ha de tenir recursos multimèdia amb poques limitacions d'ús.
Propiciarem un aprenentatge lúdic.

El servei deu ser un entorn d'alfabetització informacional. La informació ha d'estar organitzada, classificada en qualsevol suport i d'ús extern. Tot ha de tenir un sentit: el tauló, els favorits, les carpetes d'auto consulta, la biblioteca, les guies, etc.

Ha d’estar ben senyalitzat, amb rètols que guiïn a l'usuari.

Els serveis han de ser participatius. La participació és una forma d'aprenentatge, és per aquesta raó que hauríem de tenir en compte als joves en tots els estats dels processos d'informació, des de la mateixa construcció del mateix, la gestió de la informació, el propi acte d'informar i finalment i molt important és la participació en l'avaluació del centre.

Treball en xarxa. Possibilitar la creació de xarxes de joves aportant eines perquè això succeeixi (llistes de distribució, portals, weblogs, i-learning, taulons interactius i promoció de l'associacionisme en xarxa).